IMD - Executive MBA

MBAを検討している中で、スイスローザンヌ(Lausanne )にあるIMDという大学院から、来れるならどんな感じか経験してみたらどうかと誘われ、授業の一コマに11月中旬に聴講することになった

欧州のMBA校は、私の勤務先を知らない人が多い中、IMDは日本企業への理解も深く、興味を持ってくれたようだ

 

今回は、以下の授業を選んだが、IMDは危機管理でスイス軍とのプログラムがあったりと今までみてきた他のMBAプログラムとは少し違う点が興味深い

 

英語力を上げないといけない

 

"Data Driven Insights and Platforms," 

 

Goutam CHALLAGALLA

 

Session Information

Digital has changed how companies can gather insights about customers. Some companies use these insights to learn about customer needs, while others create new business models based on these insights. This session will explore how companies are using insights to differentiate and create competitive advantage. This session will also discuss how firms that use a value chain model differ in customer insights that those who use platform models.